گودی کمر

درمان گودی کمر چه قدر طول می کشد؟

گودی کمر به منحنی لوردوتیک طبیعی بدن اشاره دارد ، اگر منحنی خیلی به سمت داخل قوس داشته باشد، به آن گودی کمر یا لوردوز گفته می شود. دکتر محمدرضا مقیمی : گودی کمر می تواند کمر و گردن را تحت تاثیر قرار دهد و منجربه به فشار بیش از حد به ستون فقرات شده و باعث درد و ناراحتی گردد و اگر همچنان شدید و یا با درد همراه باشد بر توانایی حرکت فرد اثر می گذارد.

اما گودی کمر نیز از جمله بیماری های ارتوپدی است که راه های درمانی مشخصی نیز دارد و برای درمان بهتر است به دکتر ارتوپد خوب مراجعه کنید.

درمان گودی کمر

درمان گودی کمر به آن بستگی دارد که چه اندازه منحنی ایجاد شده جدی باشد.یکی از بهترین و کم ضررترین راه ها، فیزیوتراپی و انجام تمرینات مختلف است.

بهترین-دکتر-برای-گودی-کمر

علل گودی کمر

گودی کمر می تواند در هر سنی بروز کند.

• اسپوندیلولیستزیس : یک حالت ستون فقرات است که با جراحی درمان خواهد شد.
  • پوکی استخوان : از بیماری های استخوانی است که باعث از بین رفتن تراکم استخوان شده و خطر شکستگی را افزایش می دهد.
  • استئوسارکوم: استئوسارکوم یک سرطان استخوان است که در استخوان زانو،شانه و نواحی اطراف به وجود می آید.
  • چاقی: اضافه وزن و چاقی نیز می تواند در ابتلا به گودی کمر موثر باشد.
  • آکندروپلازی
درمان آرتریت التهابی لگن

شایع ترین انواع گودی کمر

گودی کمر در ناحیه تحتانی کمر و ستون فقرات از شایع ترین انواع گودی کمر است.

نحوه تشخیص گودی کمر

از ساده ترین راه ها برای بررسی گودی کمر، روی سطح صاف به پشت بخوابید و دست خود را زیر کمر ببرید. فردی که مبتلا به گودی کمر است، فضای بین کمر و سطح صاف، زیاد است.

اگر گودی کمر شدید باشد، در حالت ایستاده ، باسن و شکم بسیار بیرون زده به نظر خواهند رسید.

درمان گودی کمر و  مشکلات ناشی از آن ، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

علائم گودی کمر:

• درد عضلانی : زمانی که ستون فقرات در حالت غیر طبیعی باشد، عضلات به جهات مختلف کشیده شده و باعث سفت شدن و اسپاسم خواهد شد. و ممکن است درد به گردن، شانه و کمر برسد.

از نشانه های گودی کمر شدید که اعصاب را درگیر کرده است:

• بی حسی
  • حلت مور مور شدن
  • کنترل ضعیف مثانه
  • ضعف
  • و…

گوی کمر در زنان باردار

اغلب زنان باردار، درد را در کمر و نواحی اطراف تجربه خواهند کرد. از نشانه های گودی کمر در خانم های باردار، شکم برآمده و باسن برجسته است.

اما تحقیقات نشانه می دهد گودی کمر در دوران بارداری در واقع جهت تنظیم ستون فقرات برای طراحی مجدد مرکز تعادل بدن است به علت تغییرات به وجود آمده.

درمان شکستگی آرنج در کودکان

مقالات مفید: