بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران

بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران

ممکن است دچار آسیب شدید در ناحیه ی زانو شده باشید و گمان کنید باید برای همیشه این درد و آسیب را داشته باشید، اما اینطور نیست، اگر مفصل زانو در صورت تشخیص پزشکی، توسط بهترین جراح تعویض مفصل زانو، جایگزین شود تمامی درد ها و  رنج هایی که از ناحیه زانو متحمل می شدید برطرف خواهد شد.

همه ی ما در اطرافمان افرادی را داریم که از زانو درد و مشکلا تشایع آن رنج می برند و زانو درد جز دردهای بسیار شایع بین افراد مشن و همینطور در جوانان است، از علل شایع زانو درد کهولت سن و تضعیف استخوان های بدن و یا سبک زندگی نادریت و آسیب در اثر حوادث است. در ادامه مطلب علل زانو درد در جوانان و افراد مسن و روش های درمانی آن به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

جایگزینی مفصل برای زانو برای افراد مبتلا به آسیب شدید در زانو، باتوجه به تشخیص پزشک انجام می گیرد. تعویض مفصل زانو، درد زانو را از بین برده و باعث می شود فرد به راحتی به فعالیت های روزانه خود برسد و محدودیتی در انجام فعالیت نداشته باشد.چرا این روز ها جوانان بسیاری را می بینیم که دچار زانو درد شدید هستند و یا در آسیب های ورزشی دچار آسیب به مفصل زانو می شوند؟ آیا جراحی تعویض مفصل زانو نیاز است؟ اما مهم است که جراحی تعویض مفصل زانو چگونه انجام شده و آیا توسط یکی از بهترین جراح تعویض مفصل زانو انجام شده یا خیر؟ در ادامه فیلمی از جراحی مفصل زانو و همینطور مطالب مهمی برای دردهای زانو توسط دکتر محمدرضا مقیمی ارائه شده است.

تعریف تعویض مفصل زانو در کلامی ساده

هنگامی که مفصل های زانو آسیب می بیند، طبق نظر جراح ارتوپد، مفصلی که از پلاستیک و فلز ساخته شده جایگزین مفصل طبیعی خواهد شد.

درجراحی مفصل زانو، جراح ممکن است قسمت هایی از مفصل زانو و یا حتی کل مفصل تغیر کند. اما ممکن است طبق نتیجه عمل و یا توصیه پزشک، از ورزش های شدید ، دویدن و..منع شوید.

بعد از تعویض مفصل زانو چه مراقبت ها و محدودیت هایی لازم است؟

برای هر نوع درمان و یا جراحی ، مراقبت هایی قبل و بعد از آن وجود دارد که انجام دادن آنها تاثیر مستقیم بر کل روند درمان دارد و در صورت عدم رعایت توصیه های پزشک و مراقبت ها، ممکن است بهبودی حاصل نشده و نتیجه درمان به کلی تغیر کند.

بهترین-جراح-تعویض-مفصل-زانو
بهترین-جراح-تعویض-مفصل-زانو

معمولا چه مراقبت های عمومی بعد از تعویض مفصل زانو توصیه می شود؟

  • مراقبت از زخم، به صورتی که توصیه می شود، زخم روزانه به صورت کاملا استریل پانسمان شود
  • داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است را به موقع مصرف کنید از جمله : آنتی بیوتیک، داروهای ضدانعقاد و…
  • نرمش و ورزش دادن به زانو را باید در برنامه کار خود قرار دهید به صورتی که بیمار لب تخت بنشیند و زانو را90 درجه خم کند و پا را بالا بیاورد تا عضله ران ضعیف نشود.
  • داروهای مسکن ، درمان کنند ، بهبود دهنده و ضد درد
  • محدودکردن فعالیت های دردناک
  • داروهای ضدالتهابی
  • توانبخشی ها
  • استراحت و نحوه انجام فعالیت بلافاصله بعد از جراحی تعویض مفصل زانو
  • خودداری از برخی از کارها تا مدتی بعد از عمل زانو
  • تمرین های ورزشی در خانه
  • فیزیوتراپی

نکته : معمولا به افراد توصیه می شود وزن خود را کاهش دهند، تا فشار کمتری به نواحی آسیب دیده و درمان شده وارد شود و نتایج درمان کاملا مطلوب بماند.

آیا تعویض مفصل زانو عوارض دارد؟

دوعارضه پس از عمل تعویض مفصل زانو درصد کمی ممکن است اتفاق بی افتد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • ممکن است زخم دچار عفونت شود.
  • لخته شدن خون در عضلات پشت ساق پا نیز احتمال دارد اتفاق بیافتد.

در صورت مشاهده این عوارض، بیمار باید سریعا به پزشک معالج خود مراجعه کند، تا روش های درمانی موثر واقع شود.

شکستگی-زانو
شکستگی-زانو

شایع ترین علت برای جراحی تعویض مفصل زانو

جراحی تعویض مفصل زانو به علل گوناگونی ممکن است انجام شود اما رایج ترین بیماری که منجربه جراحی تعویض مفصل زانو می شود، استئوآرتریت است که فرد باید تعویض مفصل زانو را انجام دهد.

شایع ترین علت درد زانو در افراد جوان و نوجوان چیست؟

  • در افراد مسن، شایع ترین علت درد زانو، آرتروز زانو است.
  • اما در جوانان علت درد زانو، نرمی غضروف زانو است، غضروف مفصلی زانو در عین حال که لغزنده  و صیقلی است قوام صفت و شبیه شیشه دارد.
  • بنابراین به دلایل مختلف که شایع ترین علت آن ضعف عضلات چهارسر ران است، این غضروف نرم شده و قوامی شبیه ژله پیدا می کند، و همین عامل نرمی غضروف، باعث درد دائمی زانو خواهد شد.

زانو درد در جوانان چگونه درمان می شود؟

  • باید عضلات چهارسر ران تقویت شود که با ورزش به ویژه ورزش هایی مانند بدنسازی و شنا ، می توان عضلات را تقویت نمود.
  • به طور کلی توصیه می شود افراد وزن خود را در حالت مناسب و معقول نگه دارند تا فشار وارده بر زانو کاهش یابد.
  • تغذیه و مصرف مواد غذایی که باعث تقویت استخوان ها و سیستم عضلانی بدن می شود نیز در کاهش زانو درد و تقویت عضلات و مفاصل آن موثر است.
  • اصلاح سبک زندگی، وضعیت بدن، به خصوص زانو خود را در حالت مناسب قرار دهید و در مدت طولانی در وضعیت و شرایطی قرار نگیرید که به زانو آسیب وارد شود.

عمل تعویض مفصل زانو چه زمانی نیاز است؟

عمل تعویض مفصل زانو برای آرتروزهای خیلی پیشرفته به کار می رود.

فردی که دچار درد شدید و دائمی زانو است به قدری که زندگی فرد مختل شده است، ممکن است نیاز به تعویض مفصل زانو پیدا کند، در هر صورت متخصص ارتوپد لزوم این عمل را تعیین می کند.

مراقبت های بعد از عمل تعویض مفصل زانو

جالب است بدانید، روز بعد از عمل تعویض مفصل زانو، می توان با واکر و عصا به خوبی راه رفت، اما مسملا مراقبت هایی نیاز است که حتما بیمار باید آن ها را رعایت کند.

چه مدت بعد از عمل تعویض مفصل زانو می توان بدون عصا راه رفت؟

دوهفته بعد از عمل تعویض مفصل زانو می توان، بدون عصا و واکر و بدون هرگونه دردی راه رفت.

مراقبت های بعد از آرتروسکوپی زانو چیست؟

  • بعد از عمل بیمار باید تا یک ماه از زانو بند استفاده کند.
  • توصیه می شود به مدت یک ماه از عصا استفاده کند.
  • بنابراین پس از یک ماه می تواند به زندگی نرمال خود بازگردد.

چه زمانی بعد از آرتروسکوپی زانو می توان ورزش سنگین انجام داد؟

پس از سه ما، بیمارمی تواند ورزش هایی سبک مانند دویدن را شروع کند.

بعد از شش ماه  ورزش های حرفه ای خود را می تواند آغاز کند.

 درباره پارگی ACL چه میدانید؟

زانو دارای رباط های متعددی است که مهم ترین این رباط ها ACL است.

پارگی ACL  اغلب به علت  صدمات ورزشی و در تصادفات ایجاد می شود.

پارگی ACL چگونه درمان می شود؟

زمانی که فرد یدچار پارگی ACL می شود، مهم است که فرد جوان/فعال است یا پیر/ کم تحرک، بنابراین روش های درمانی متفاوت می شود.

درمان پارگی ACL در افراد فعال و جوان

در حالتی که فرد جوان فعال و ورزشکار دچار پارگی ACL شده و زانو دچار بی ثباتی شود .

این فرد نیاز به عمل جراحی دارد که به صورت آرتروسکوپی یا عمل بسته است.

درمان پارگی ACL در افراد مسن

هنگامی که ACL  پاره شده اما زانو بی ثباتی ندارد، و فرد مسن و غیر فعال است، نیاز به عمل جراحی نیست.

استئوآرتریت چیست؟

این بیماری شکستگی غضروف مفصلی است، زمانی که آسیبی به غضروف و استخوان وارد می شود باعث ایجاد محدودیت شده و درد را به وجود می آورد. این بیماری و عارضه،  از آن جهت که درد ایجاد می کند و باعث ایجاد محدودیت در فعالیت های روزانه می شود، افراد سریعا خواستار درمان و جراحی هستند. و حتی به مرور ممکن است، درد گسترش یافته و به دیر نقاط منتشر گردد.

فیلم جراحی تعویض مفصل زانو

دیگر عواملی که منجربه درمان و جراحی زانو می شود، آسیب به زانو بر اثر یک جسم سنگین و یا تصادف و همین طور کهولت سن است.

خونریزی، عفونت،شکستگی،درد،ایجاد لخته خون و..،مانند هر روش جراحی و درمانی دیگر این جراحی نیز ممکن است شامل عوارضی شود اما در صورتی که جراحی، نزد بهترین جراح تعویض مفصل زانو و فردی باتجربه و مهارت انجام شود، مسلما عارضه ای نگران کننده به وجود نخواهد آمد.

تعویض مفصل زانو نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

درآخر:

بنابراین زمانی که به یک دکتر ارتوپد خوب مراجعه می کنید، ابتدا سوالات شمارا پاسخ داده و راهنمایی های لازم را انجا می دهد، بهترین راه درمان و جراحی را با توجه به آناتومی و نوع درد زانو ارائه می دهد، در این صورت بهترین نتیجه را از درمان خود خواهید دریافت کرد.

میزان رضایتمندی بیمار بعد از عمل تعویض مفصل زانو بسیار بالا است، بنابراین در صورتی که خود یا اطرافیانتان دچار درد زانو در مدت طولانی هستند و یا آرتروزی شدید هستید، حتما سریعا به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید تا در صورت نیاز بدون جراحی و یا در صورت لزوم تعویض مفصل زانو انجام شود و از آن پس بدون هرگونه دردی به زندگی خود ادادمه دهید.

دکتر محمدرضا مقیمی

دکتر محمدرضا مقیمی - متخصص ارتوپدی از دانشگاه علوم پزشکی ایران رئیس بخش و گروه ارتوپدی بیمارستان شهدای هفتم تیر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران  انجام بیش از پانزده هزار عمل جراحی ارتوپدی انجام بیش از ده هزار مورد عمل جراحی شامل مشکل ترین و پیچیده ترین عملهای ارتوپدی در بیماران تصادفی و مالتیپل تروما در بیمارستان شهدای هفتم تیر مشغول در بخش خصوصی در بیمارستان های مهر و اقبال مشغول انجام بیش از هزار  مورد عمل جراحی تعویض مفصل تا کنون

پاسخ

شانزده + 6 =

مدت زمان مطالعه ۹ دقیقه
Call Now Button