آرتروز ستون فقرات

آرتروز می تواند بر مفاصل گوناگونی در بدن اثر گذاشته و منجربه آرتروزهای گوناگونی گردد از جمله: آرتروز دست، آرتروز زانو،آرتروز لگن، آرتروز ستون فقرات یا آرتروز کمر، اما وجود عارضه در ستون فقرات روی غضروف بین استخوان های ستون فقرات، رباط های ستون فقرات اثر می گذارد.

اگر به دنبال علائم آرتروز ستون فقرات، عوارض و نحوه درمان آرتروز کم هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

علائم آرتروز ستون فقرات چیست؟

از شایع ترین علائم آرتروز در ستون فقرات، کمردرد است، درد از انتهای کمر شروع می شود، در مراحل اولیه بیماری، ممکن است در زمان هایی که مدتی تحرک نداشته اید و یا در صبح، تنها احساس درد کنید، اما این بیماری پیشرونده بوده و با گذشت زمان بدتر خواهد شد، بنابراین علائم دیگری را نیز ممکن است تجربه کنید:

• سفتی مفاصل
  • محدودیت در انجام حرکات و فعالیت های روزانه
  • سوزن سوزن شدن پاها
  • ضعف و یا بی حسی در پا
  • شدت یافتن درد در کمر و درد داشتن در اکثر مواقع ( دردی که در حالت نشستن و ایستادن بدتر شده و با دراز کشیدن ممکن است بهبود یابد.)
  • و…

اما ممکن است فردی به آرتروز ستون فقرت دچار باشد، اما علائمی را تجربه نکند و به مرور علائمی را مشاهده کند.

بهترین-دکتر-برای-درمان-آرتروز

مقالات مفید:

اصلاح زانوی پرانتزی

فیلم جراحی بهترین جراح دیسک کمر با لیزر

جراحی تعویض مفصل زانو

عوامل موثر بر ابتلا به آرتروز کمر

• افزایش سن و کهولت سن
  • زنان بیش از مردان دچار آرتروز ستون فقرات می شوند.
  • سابقه ژنتیکی و خانوادگی
  • شرایط زندگی نامناسب
  • کارو یا شغل پر استرس
  • وجود مفاصل و یا غضروف های مشکل دار در هنگام تولد
پارگی مینیسک

نحوه تشخص آرتروز ستون فقرات

زمانی که برای تشخیص بیماری و آرتروز ستن فقرات به بهترین دکتر ارتوپد مراجعه می کنید، ابتدا در مورد سابقه خانوادگی بیمار سوال کرده و سپس شرح حال بیمار را خواهد گرفت و در مرحله ی بعدی، معاینه فیزیکی را انجام می دهد.

ممکن است در صورت لزوم ، تصویر برداری،ام آر آی، آزمایشات خون و دیگر روش های تشخیصی دقیق تر انجام گردد. در این آزمایشات تشخیصی، اغلب آسیب های ستون فقرات،استخوانی،ازبین رفتن غضروف در مفاصل و.. بررسی و مشخص می شود.

از آن جایی که برخی از علائم آرتروز ستون فقرات ممکن است بادیگر بیماری و عارضه ها مشابه باشد، آزمایشات خون و.. انجام خواهد شد.

بهترین-دکتر-عمل-دیسک-کمر-با-لیزر

عوارض احتمالی آرتروز ستون فقرات

علائم آرتروز ستون فقرات و کمر را نادیده نگیرید، همانطور که گفته شد، این بیماری پیشرونده است و در صورت غفلت و عدم درمان، ممکن است آثار جبران ناپذیری به ستون فقرات و زندگی فرد وارد کند.

نحوه درمان آرتروز ستون فقرات

درمان قطعی و برگشت ناپذیری برای آرتروز ستون فقرات نمی توان نام برد، اما امروزه روش های درمانی زیادی برای تسکین درد، بهبود تحرک مفاصل آسیب دیده، دارودرمانی ، داروهای ضدالتهاب، جراحی دیسک کمر با لیزر، فیزیوتراپی و..وجود دارد.

درمان آرتروز ستون فقرات و دیسک کمر، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

تغیر شیوه زندگی برای درمان آرتروز ستون فقرات

ایجاد تغییرات در سبک زندگی و داشتن یک زندگی سالم، علاوه بر آن که می تواند به پیشگیری از ستون فقرات کمک کند، در صورت ابتلا به آرتروز کمر می توان علائم و فشار نخاع را کاهش داد و به درمان ان نیز کمک کرد.

دکتر ارتوپد خوب برای زانو

تمرین، ورزش و روش هایی برای بهبود شیوه زندگی توسط متخصصان ارتوپد ارائه می شود که تاثیر بسزایی در روند بهبودی بیماری دارد، همه ی این موارد در صورتی انجام می شود که بیماری نهایت همکاری را با دکتر ارتوپد  انجام دهد.

هشت + 14 =