متخصص ارتوپد در تهران

همگی ما وقتی نام ارتوپدی را می شنویم به یاد دست و پا شکسته های می افتیم که لنگ لنگان به سراغ دکتر می روند و در می یابند باید از متخصص ارتوپد درخواست کمک کنند و با روش های مثل جراحی، دارو درمانی هم درمان شوند و از شردرد و فشاری که بر آن ها عارض شده رهایی یابند. اما امروزه به مدد پیشرفت علم در زمینه ارتوپدی دیگر کار متخصصین این حوزه فراتر از آنچه ما فکر می کنیم، است. در این زمان متخصصین زیادی در اطرافمان می بینیم، اما بهترین متخصص ارتوپد در تهران کیست؟ چگونه متخصص ارتوپد خوب در تهران بیابیم؟ آیا ارگانی و یا مسئولی می تواند ما را یاری کند و….ادامه مطلب را با ما همراه باشید…

ارتوپدی چیست؟

یکی از شاخه ها در زمینه پزشکی است که بر روی سیستم اسکلتی و عضلاتی بدن انسان تمرکز دارد، این تخصص جراحی در ابتدا بر ناهنجاری های رشدی و اثرات فلج اطفال در کودکان متمرکز شده بود، اما امروزه برای رسیدگی به کلیه شرایط و بیماری های موثر بر سیستم اسکلتی عضلانی در افراد در هر سنی به طور قابل توجهی گسترش یافته است.  درمان های ارتوپدی با استفاده از داروها ، فیزیوتراپی ، ورزش ، جراحی و غیر جراحی صورت می گیرد. بسیاری از این موارد  دارای حداقل تهاجمی بوده و در نتیجه نسبت به روش سنتی آسیب کمتری به بدن می رساند.

به طور کلی هدف از درمان های ارتوپدی حفظ یا ترمیم سیستم اسکلتی، عضلانی بدن است.

اعمال متخصص ارتوپدی

1. درمان عارضه های ناشی از تمرینات سخت ورزشی و حوادث دیگر: بسیاری از افراد در اثر انجام تمرینات ورزشی و تخصصی و یا بر اثر آسیب های شدید، دچار آسیب هایی مانند: شکستگی، پاره گی تاندون، کشیدگی رباط می شوند که یک متخصص ارتوپد می تواند آن را درمان کند، از طریق به کارگیری روش های مانند: جراحی و غیر جراحی، تجویز فیزیوتراپی و کاردرمانی برای ورزشکار رفع عارضه می کند.
  2. جراحی عارضه های مرتبط به زانو، مانند: تعویض مفصل زانو: یکی از موفقیت آمیزترین جراحی های مفصل زانو برشمرده می شود. مفصل زانو که به دلیل افزایش سن و فعالیت های سنگین روزانه افراد به مرور زمان ساییده می شود و آرتروز بر آن عارض می شود، یکی از راه های درمانی آن جراحی است که به تعویض مفصل زانو ختم می شود و از دلایل محبوبیت این روش درمانی آن است که با تعویض مفصل زانو، تعویض مفصل ران و.. ددر و عارضه ای که قبلا وجود داشت به کلی از بین می رود.
  3. برای برداشتن تومور های استخوانی و بافت های نرم بدن از متخصص ارتوپدی کمک گرفته می شود.
  4. بیماری های استخوانی که به مرور ایجاد می شود و یا بیماری های استخوانی و مفصلی ژنتیکی.
  5. انواع جراحی ها، جراحی دست، پا، کمر، ستون فقرات، لگن
  6. بروز عفونت در مفاصل و اندام های مختلف بدن

متخصص-ارتوپد-در-تهران

متخصص ارتوپدی کیست؟

فردی است که پس از گذراندن مقطع پزشکی عمومی خود وارد دوره تخصص شده و بنا به نیاز روز جامعه و علاقه خود به سمت شاخه تخصص ارتوپدی رفته است، را متخصص ارتوپدی می نامند. یک متخصص ارتوپدی برای تشخیص و مدیریت یا درمان مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی که بر استخوان ها و بافت نرم (رباط ها ، تاندون ها) در بدن تأثیر می گذارد آموزش می بیند، علاوه بر این ، متخصص ارتوپدی می تواند روش های توانبخشی را برای بیماران تجویز کند که ممکن است اثر درمانی شگرفی داشته باشد، وی همچنین می تواند در زمینه پیشگیری از صدمات و بیماری های ارتوپدی آموزش و ارتقاء سطح آگاهی های بیماران موثر واقع شود.

مطالب مفید:

درمان زانوی ضربدری در کودکان

آب آوردن زانو خطرناک است؟

نکات کلیدی در تشخیص بهترین متخصص ارتوپدی موثر اند عبارت اند از:

• ارزیابی میزان سوابق تحصیلی و پژوهشی
  • داشتن علمی به روز
  • تخصص و مهارت بالای آن
  • تجربه ی بالای آن در تعداد عمل های موفقیت آمیز
  • اعتبار مدارک تحصیلی پزشک
  • مجوز رسمی از سازمان نظام پزشکی
  • میزان پایبندی به اخلاق حرفه ایی، وفاداری به سوگند نامه پزشکی
  • میزان رضایت مندی بیماران سابق از طریق جویا شدن احوالات آن ها و تجربه ی درمانی آن در مراجعه به متخصص ارتوپدی

چه زمانی باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنیم؟

• شایع ترین دلائل مراجعه به متخصص ارتوپد، عبارت اند از:
  • احساس درد در ناحیه کمر، دست و پا
  • بروز عارضه های همچون تومور های غیر سرطانی یا توده های خوش خیم چربی در ناحیه استخوانی و بافت های نرم بدن
  • برای جراحی تعویض مفصل زانو
  • جراحی ستون فقرات پشت بدن

متخصص ارتوپد در تهران

یافتن متخصص خوبی درتهران کاری بسیار دشوار است، زیرا با انبوهی از جمعیت و تعداد زیادی متخصص رو به رو هستیم که هر یک به نوبه خود مدعی بهترین بودن را دارند، اما برای انتخاب بهترین متخصص ارتوپد در تهران در بین این حجم عظیم از پزشکان، باید به نکاتی که در متن فوق ارائه شده است توجه و امتناع کرد.

درمان بیماری های ارتوپدی نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

چه سوالاتی باید از متخصص ارتوپد پرسید؟

• هزینه جراحی های درمانی با احتساب دستمزد و هزینه های جاری بیمارستان چقدر محاسبه می شود؟
  • عوارض و خطرات ناشی از این جراحی کدام اند و تا چه حدی پایدار خواهند بود؟
  • در خصوص اقدامات و آمادگی های پیش از جراحی و مراقبت های بعد از آن بپرسید.
  • آیا با شرکت بیمه موردنظر همکاری دارد یا خیر؟
  • چه مدت طول درمان ادامه دارد تا بهبودی حاصل شود؟
  • در کدام بیمارستان جراحی را انجام می دهد؟
  • از چه روشی برای جراحی استفاده می کنید؟

و از این گونه پرسش های که به روند درمانی شما کمک می کند و به بیمار آگاهی می دهد، زیرا همه پزشکان به دلیل مشغله کاری یا ذهنی خود نمی توانند به طور کامل تمامی مسائل را برایتان شرح دهند و با پرسش می توانید به جهل خود در خصوص ابعاد بیماری و جراحی تان پایان دهید.

شایع ترین مشکلات ارتوپدی

در ادامه به برخی از مهم ترین مشکلات و بیماری های ارتوپدی اشاره خواهیم کرد:

• درد دست: یکی از شایع ترین مشکلات ارتوپدی، دست درد است که از علت های مهم آن مشکل و ایجاد تورم در یکی از مفاصل دست است. که دربسیاری از مواقع با فیزیوتراپی، داروهای تکسین دهنده و تمرینات درمان می شود.
  • شکستگی ها: بسیاری از مشکلات ارتوپدی حاصل از یک حادثه و یا ضربه ای به نواحی مختلف بدن است که سبب شکستگی یکی از استخوان ها می شود و با مراجعه به متخصص ارتوپد خوب در تهران درمان می شود.
  • کمر درد و سیاتیک: همه ی ما در اطرافیانمان فردی را دیده ایم که از درد کمر و سیاتیک رنج می برد، امروزه به راحیت می توان این درد را درمان کرد و اگر نیاز به جراحی هم باشد، با جراحی دیک کمر با لیزر به خوبی کمردرد درمان می شود.
  • گوی کمر: گودی کمر را نمی توان به عنوان بیماری معرفی کرد اما این مشکل بسیار شایع است و سبب ایجاد مشکلات ارتوپدی زیاد یمی شود که در اکثر مواقع با تغییر سبک زندگی و اصلاح آن درمان می شود.
  • زانو درد: زانو درد از جمله دردهایی هست که در هر سنی ممکن است بروز پیدا کند اما در افراد میانسال بیشتر است، ازعلل زانو درد می توان به شکستگی زانو، شبک زندگی نادرست، مشکلات و بیماری های استخوانی اشاره کرد، برای درمان زانو درد زودتر به متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا درمان سخت و غیر ممکن نشود.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی ذکر شده درمی یابیم که انتخاب بهترین متخصص ارتوپد از اهمیت بالای برخوردار است و در صورت اشتباه در انتخاب ممکن است عوارض جانبی و خسارات بسیاری به افراد متحمل شود. در حوزه ارتوپدی تجربه بسیار مهم و موثر است بنابراین برخی اوقات مشاهده می شود، افرادی سالهاست که از زانو درد و یا یک مشکل ارتوپدی رنج می برند اما همچنان با انجام درمان های گوناگون به نتیجه مطلوب نرسیده اند، بنابراین در این مواقع مراجعه به متخصصیم و افراد مجرب بسیار مهم است.