روماتیسم مفصل

آیا شما هم دچار درد مفصل شده اید؟آیا با بیماری روماتیسم مفصل آشنایی دارید؟

اگر شما نیز از درد مفاصل خود رنج می برید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درباره روماتیسم مفصل اطلاعاتی را  بدست آورید.

روماتیسم مفصل از بیماری های التهابی می باشد.بیشتر خانم ها و افرادی که بیشتر سیگار مصرف می کنند، دچار این بیماری می شوند.در برخی موارد افرادی که دچار بیماری روماتیسم مفصلی شده اند قادر به انجام کارهای خود نمی باشند.بیماری روماتیسم مفصلی معمولا با درد و تورم خود را نشان می دهد.

علت روماتیسم مفصلی

علت روماتیسم مفصل هنوز به صورت واضح مشخص نشده است.به دلیل کاهش ایمنی بدن ممکن است این بیماری بوجود آید.عفونت ها یا نوشیدن چای بیش از حد نیز می تواند منجر به پیدایش این بیماری شود.کسانی که به بیماری روماتیسم مفصلی دچار شده اند ممکن است دچار پوکی استخوان نیز شوند.برای پیش گیری از مبتلا شدن به این بیماری بهتر است در معرض هوای آلوده قرار نگیرید. ممکن است یک باکتری،شرایط بدن را برای ایجاد بیماری آرتریت، مهیا کند.

علائم روماتیسم مفصل

• درد شدید مفاصل
  • خشکی بدن
تشخیص روماتیسم مفصل  نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

مراحل روماتیسم مفصل

این بیماری قسمتی از مفصل را مورد حمله قرار می دهد.در بیماری روماتیسم مفصلی گلبول های سفید خون به اشتباه به مفاصل حمله می کنند و غشای مفصلی را از بین می برند.

پیشرفت بیماری در ۴ مرحله رخ می دهد.

در مرحله اول منجر به درد مفاصل در هنگام حرکت کردن می شود.اما در این مرحله مفاصل از بین نمی روند.

در مرحله دوم، فضای خالی مفصل بیشتر می شود و به مرور منجر به از بین رفتن مفصل می شود

در مرحله سوم،علاوه بر مفصل،اطراف مفصل نیز ممکن است دچار مشکلاتی شود.از بین رفتن مفصل ها در عکسبرداری نیز به صورت واضح دیده می شود.

در مرحله‌ی چهارم کارایی مفصل توقف پیدا می کند.

افرادی که ممکن است به روماتیسم مفصل مبتلا شوند

زنان بیش از مردان به این بیماری مبتلا می شوند.معمولا این بیماری در سن بالا شروع می شود.البته ممکن است کودکان و جوانان نیز مبتلا شوند اما احتمال آن کمتر است.

آیا امکان درمان روماتیسم مفصل وجود دارد؟

درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما بهتر است به  متخصص ارتوپد مراجعه کرده و با مصرف دارو، از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

چه زمانی برای درمان بیماری روماتیسم مفصل جراحی لازم است؟

هنگامی که درمان  بیماری روماتیسم مفصل با تجویز دارو امکان پذیر نباشد، جراحی بهترین گزینه برای درمان بیماری روماتیسم مفصلی می باشد.

چه زمانی بهتر است برای درمان بیماری روماتیسم مفصل به پزشک مراجعه کرد؟

اگر دچار درد مفصل بدون هیچ دلیل مشخصی شده اید،بهتر است به  متخصص ارتوپد مراجعه کنید. پزشک به خوبی شما را تحت معالجه قرار می دهد ومفاصلی که دچار درد شده است را معاینه می کند. دکتر ارتوپد خوب با انجام آزمایش هایی بیماری شما را تشخیص خواهد داد.

نتیجه گیری: بهتر است هرگاه متوجه نشانه های این بیماری شدید فورا به پزشک مراجعه نمایید تا به بهبود سریع بیماری خود کمک کرده باشید.شما برای درمان بیماری روماتیسم مفصلی خود می توانید به  پزشک متخصص ارتوپد، دکتر محمدرضا مقیمی مراجعه فرمایید.

پنج × 5 =