دکترارتوپد خوب در بیمارستان مهر

دکترارتوپد در بیمارستان مهر

آرتروز، سایش مفاصل و بیماری های ارتوپدی در نواحی از بدن از جمله : زانو، آرنج، پا، باسن، کمر، ستون فقرات، آرنج، ران، لگن و.. ایجاد می شود.اما برای بهبود هرچه سریعتر این عارضه ها باید به دنبال دکتر ارتوپد باشید و راه های درمانی را آغاز کنید.

بیش از صد نوع آرتروز وجود دارد که هر کدام در نواحی از بدن اتفاق می افتد و ممکن است ناشی از علل خاصی بوده و درمان متفاوتی برای آن ارائه شود.در صورت ایجاد صدمه و آسیب و یا پاره شدن و سایش مفاصل ، بالارفتن سن و..ممکن است مفاصل آسیب دیده وبیماری های ارتوپدی و یا آرتروز اتفاق بی افتد.

علائم ناشی از مشکلات در مفاصل

• درد عمیق
  • درد هنگام راه رفتن
  • احساس سختی بعد از استراحت
  • احساس حرارت و گرما
  • ایجاد محدودیت در حرکت
  • از دیگر علائم آن : درد،سفتی، درد در مچ دست،آرنج، مچ پا، فک،گردن و.. است.

بهترین-دکتر-ارتوپد-در-بیمارستان-مهر

انواع اختلالت و بیماری های ارتوپدی

شرایط بسیاری وجود دارد که بر سیستم عضلانی اسکلتی بدن اثر گذاشته و به نیاز به مراقبت های بالینی توسط دکتر ارتوپد است، در زیر به برخی از بیماری های مرتبط با ارتوپد اشاره شده است.

• آرتروز
  • آرتریت روماتوئید
  • درد در آرنج
  • درد در پا
  • شکستگی ها
  • شکستگی لگن
  • کمر درد
  • درد در دست و مچ دست
  • درد در زانو و بیماری های آن
  • درد گردن
  • پوکی استخوان
  • مشکلات در شانه و درد در این ناحیه
  • بیماری های استخوانی
  • ساییدگی مفاصل و استخوان ها
  • و…

در ادامه مطلب انواع آرتروز بیان خواهد شد.

مقالات مفید :

جراحی دیسک کمر با لیزر

اصلاح زانوی پرانتزی

انواع آرتروز :

آرتروز ممکن است ناشی از موارد مختلفی باشد و بیماری هایی علت ایجاد آن باشند از جمله : آرتروز حاصل از عفونت، آرتروز التهابی، آرتروز متابولیک، آرتروز انقباضی و..

• آرتریت رماتوئید

یکی از بیماری های خود ایمنی است که سیستم ایمنی به قسمت هایی از بدن حمله کرده به ویژه به مفاصل و منجربه التهاب و آسیب شدید در مفاصل خواهد شد. این بیماری ناشی از عفونت باکترایایی و ویروس است.

• استئوآرتریت :

از رایج ترین آرتروزها می باشد در این نوع آرتروز، مفاصل در استخوان ها شکسته می شوند و به دنبال آن استخوان ها به هم ساییده می شوند و باعث تورم و تغیر شکل استخوان خواهد شد.

تشخیص بیماری های ارتوپدی و درمان آن ، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.
  • آرتروز نوجوانان :

این بیماری نیز از انواع بیماری های خودایمنی است که مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ساییده شدن مفاصل،  درد، تورم و.. می شود.

• لوپوس اریتماتوز:

از بیماری های خود ایمنی است که مفاصل و بافت همبند را درگیر خواهدکرد.

• نقرس:

از انواع بیماری بسیار دردناک است و مفاصل انگشت پا، مچ پا، دست، زانو، مچ دست را درگیر خواهد کرد.