درمان شکستگی آرنج در کودکان

شکستگی های آرنج از صدمات شایع در دوران کودکی است که حدود ۱۰ درصد از کل شکستگی های دوران کودکی را تشکیل می دهد. چگونه تشخیص دهیم که آرنج فرزندمان شکسته است؟ علائم شکستگی آرنج در کودکان چیست؟ بهترین راه درمان شکستگی آرنج کودکان چیست؟ در سایت دکترمحمدرضا مقیمی متخصص و جراح ارتوپدی ، پاسخ این سوالات توضیح داده شده است.

درمان-شکستگی-آرنج-در-کودکان

در اغلب موارد یک شکستگی ساده با درمان محافظه کارانه به راحتی کاملا درمان می شود.با این وجود برخی از شکستگی های آرنج به صورتی است که استخوان در جای خود قرار نداشته و باید برای درمان، عمل جراحی انجام شود. ممکن به دنبال شکستگی آرنج، اعصاب، رگ های خونی، رباط آسیب دیده باشند که نیاز به درمان است.

انواع شکستگی آرنج در کودکان:

• نوعی شکستگی آرنج وجود دارد که استخوان بازوی فوقانی هومروس کمی بالاتر از آرنج شکسته است. این شکستگی ها اغلب در کودکان کمتر از هشت سال رخ می دهد. از شایع ترین انواع شکستگی آرنج است.
  • شکستگی دیگری در آرنج وجود دارد که در انتهای استخوان بازوی فوقانی رخ می دهد.این شکستگی نیاز به درمان دقیق دارد .
  • شکستگی باز آرنج: در این نوع شکستگی، هنگامی که استخوانی می شکند از پوست بیرون زده و در این نوع، ماهیچه ها،تاندون و رباط برای بهبودی نیاز به زمان بیشتری است.

علت شکستگی آرنج در کودکان چیست؟

• افتادن و ضربه غیر ستقیم به بازو و آرنج
  • افتادن روی آرنج
  • ضربه مستقیم به آرنج

کودکان مرتبا درگیر بسیاری از فعالیت هایی می شوند، که آن هارا درمعرض آسیب هایی به آرنج و دیگر سمت های بدن قرار می دهد. مخصوصا برای کودکانی که تازه به راه افتاده اند و تعادل خوبی ندارند، افتادن و شکستگی شایع تر است.

همچنین شکستگی آرنج با فعالیت هایی از قبیل: ژیمناستیک، فوتبال، فعالیت های تفریحی، دوچرخه سواری و.. زیاد رخ می دهد.اگر کودکان مایل هستند این نوع تفریحات را انجام دهند بهتر است از محافظ و پدهای محافظ آرنج برای کاهش خطر شکستگی،استفاده کنند.

تشخیص شکستگی آرنج در کودکان  و درمان آن ، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

علائم شکستگی آرنج در کودکان

• تورم در اطراف آرنج
  • درد شدید در آرنج
  • عدم توانایی در صاف کردن آرنج وبازو
  • محدودیت فعالیت در حرکت دادن آرنج و نواحی اطراف آن
  • تغییر رنگ در نواحی آسیب دیده آرنج بر اثر اختلال در گردش خون در ناحیه ی مورد نظر

چه زمانی آرنج کودکمان شکسته است؟

هنگامی که فرزند شما بعد از افتادن و یا ضربه ای به آرنج، احساس درد شدید کرد و یا از بازی و انجام فعالیت امتناع نمود، فورا به پزشک و بهترین جراح ارتوپد مراجعه کنید.

مطالب مفید:

جراحی دیسک کمر با لیزر

تعویض مفصل آرنج

علت رماتیسم مفصل و درمان آن

نحوه تشخیص شکستگی آرنج در کودکان

• زمانی که به علت مشاهده علائم و یا آسیب شدید به آرنج به پزشک مراجعه می کنید، ابتدا دکترارتوپد معاینه فیزیکی بیمار را انجام می دهد.
  • سپس برای تشخیص دقیق تر تصویر برداری از آرنج و در صورت لزوم نواحی اطراف را انجام می دهد.

تشخیص یکی از مهم ترین مراحل درمانی شکستگی آرنج است زیرا اگر به صورت دقیق ناحیه ی آسیب دیده مشخص نشود، آرنج در جای مناسب خود نباشد،دامنه حرکتی در آینده محدود می شود.بنابراین مهم است آسیب اولیه به خوبی توسط بهترین دکترارتوپد تشخیص داده شده و در همان ناحیه درمان انجام گیرد.

19 − دو =