بهترین دکتر برای درمان سیاتیک

علائم سیاتیک و درمان آن

سیاتیک بیماری است که به دردناشی از تحریک عصب سیاتیک گفته می شود و هرچیزی که باعث تحریک این عصب شود منجربه درد خواهد شد و معمولا این بیماری بر اثر تحت فشاربودن عصب در ستون فقرات، ایجاد می شود و بسیاری از افراد در طول زندگی به این درد دچار خواهند شد، اما درمان آن مسئله ی بسیار با اهمیتی است و باید نزد بهترین دکتر برای درمان سیاتیک انجام گردد.

اما درد سیاتیک از جمله بیماری هایی است که به فراوانی مشاهده می شود و هر فرد به دنبال درمان آن است. علائم سیاتیک، راه های درمانی و نحوه درمان قطعی سیاتیک  در ادامه مطلب سایت دکتر محمد رضا مقیمی  ارائه خواهد شد.

قبل از آن که به نشانه ها و علائم سیاتیک و راه های درمانی آن بپردازیم، باید به این نکته توجه کنیم که از روش های درمانی خودسرانه و بدون نظارت پزشک بپرهیزیم و حتما در صورت مشاهده هر گونه علامتی، به بهترین دکتر ارتوپد تهران مراجعه کنیم.

سیاتیک چیست؟

اغلب اصطلاح سیاتیک با درد عمومی کمر اشتباه گرفته می شود و سیاتیک به قسمت کوچکی از بدن محدود نمی شود و عصب سیاتیک طولانی ترین و وسیع ترین عصب بدن انسان است.

بهترین-دکتر-برای-درمان-سیاتیک

عصب سیاتیک در کدام قسمت بدن قرار دارد؟

عصب سیاتیک نواحی تحتانی کمر، باسن و پاها را شامل شده و در زیر زانو پایان می یابد.

علائم و نشانه های سیاتیک

• درد در نواحی کمر
  • احساس درد در پاها
  • درد در نواحی که عصب سیاتیک قرار دارد
  • بی حسی پاها در امتداد عصب سیاتیک
  • احساس سوزن سوزن شدن در پا و انگشتان پا ( این درد ممکن است با نشستن طولانی بدتر شود.)

بخش های ستون فقرات

ستون فقرات از سه بخش تشکیل شده است:

• مهره ها
  • اعصاب
  • دیسک : دیسک از غضروف ساخته شده است و یک ماده مقاوم  ومحکم می باشد.غضروف ها نیز باعث انعطاف ستون فقرات می شوند.

دیسک چه زمانی رخ می دهد؟

فتق دیسک نیز زمانی رخ می دهد که دیسک از جای خود خارج شود و به عصب سیاتیک فشار وارد کند.

مقالات محبوب:

نحوه تشخیص دیسک کمر

آرتروز پا

علت درد شانه چیست؟

بهترین-دکتر-برای-درمان-آرتروز

علت سیاتیک چیست؟

سیاتیک می تواند نشانه ای از بیماری های مختلف باشد اما در اکثر مواقع نشانه ای از بیماری دیسک کمر می باشد.

• تنگ شدن نخاع در قسمت تحتانی کمر
  • آسیب در ستون فقرات
  • اسپوندیلولیستزیس
  • تومور های ستون فقرات
  • سندروم Cauda equine یا نشانگان دم اسب
درمان سیاتیک و دیسک کمر و مشکلات ناشی از آن ، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

چه کسانی به سیاتیک دچار می شوند؟

• افراد بین ۳۰تا۴۰ سالگی بیشتر احتمال ابتلا به سیاتیک را دارند.
  • افرادی که دارای شغلی هستند که نیاز به حمل و نقل بار و یا کالاهای سنگین است
  • زندگی بدون تحرک، افرادی که به مدت طولانی در یک حالت می نشینند و از نظر فعالیت جسمی غیر فعال هستند.

نحوه درمان سیاتیک

در بسیاری از مواقع دردهای حاصل از عصب سیاتیک، با روش های درمانی ساده و ابتدایی مانند مصرف مسکن و داروها، تغیر و اصلاح شیوه زندگی، پرهیز از انجام برخی از فعالیت های خاص، انجام ورزش و تمرینات، فیزیوتراپی و.. بهبود می یابد.

اما در بعضی از موارد، این روش های درمانی موثر نبوده و سیاتیک شدیدتر است. بدین صورت زمانی که به دکتر ارتوپد خوب مراجعه می کنید، ابتدا از بیمار شرح حال گرفته و سپس معاینات فیزیکی لازم را انجام می دهد و سپس تصویربرداری و اقدامات تشخیصی دیگر را انجام داده و در نهایت راه درمانی مناسب با توجه به میزان  وشدت بیماری سیاتیک را ارائه خواهد داد.

چهارده + هجده =