بهترین جراح شانه در تهران

در رفتگی شانه صدمه ای است که در آن بازوی فوقانی بیمار از جای خود  بیرون می آید. شانه از متحرک ترین مفصل های بدن است که ممکن است دچار دررفتگی شود.اگر به دررفتگی شانه، شک دارید و علائمی غیر طبیعی را احساس می کنید، حتما ادامه مطلب را دنبال کنید تا در صورت لزوم به بهترین جراح شانه مراجعه کنید.

بهترین-جراح-شانه-در-تهران

مهم ترین علائم در رفتگی شانه چیست؟

• شانه ای که به وضوح تغییر شکل داده و از جای خود خارج شده است.
  • تورم و کبودی درنواحی مورد نظر
  • درد شدید در شانه
  • عدم توانایی در حرکت مفاصل

در رفتگی شانه ممکن است باعث بی حسی، ضعف، سوزن سوزن شدن در نزدیکی جراحت و یااطراف آن شود و حتی ممکن است رفتگی شدیدعضلات را تجربه کنید و درد به مرور افزایش یابد.

مراقبت های لازم از شانه در رفته قبل از مراجعه به جراح شانه

• تا موقعی که بیمار به پزشک و جراح شانه مراجعه کند، لازم است مراقبت هایی را انجام دهد تا شانه بیش ازاین آسیب نبیند.
  • مراقبت کنید تا مفصل شانه جا به جا نشود و مفصل شانه را درموقعیت فعلی آن نگه دارید.
  • اگر فردی بدون مهارت و تخصص سعی کند شانه را سرجای خود بگرداند ممکن است آسیب های جدی به مفصل شانه، عضلات اطراف، رباط ها، اعصاب و رگ های خونی شود.
تشخیص شکستگی و یا دررفتگی شانه  و درمان آن ، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

در رفتگی مفصل شانه

از آنجایی که مفصل شانه در چندین جهت حرکت می کند، در صورت در رفتگی می تواند به جلو،عقب، پایین جابه جا شده و دچار در رفتگی شود.

اما اغلب در رفتگی شانه به سمت جلو اتفاق می افتد و حتی ممکن است رباط آن پاره شود.

مقالات مفید:

تعویض مفصل آرنج

علت رماتیسم مفصل و درمان آن

چه مواقعی دچار درفتگی شانه می شویم؟

• ضربه شدید به مفصل شانه که استخوان و مفصل را از جای خود خارج کند.
  • چرخش شدید مفصل شانه در حین بازی و حرکت
  • در رفتگی جزئی بر اثر فتادن و ضربه
  • آسیب های ورزشی مانند فوتبال،هاکی، اسکی، ژیمناستیک، وزنه برداری و والیبال
  • ضربات شدیدی به شانه در اثر تصادفات
  • یک مشکل ژنتیکی وجود دارد که بیمار دچاربی ثباتی و سستی در عضلات است که بیشتر از افراد دیگر شانس درر فتگی شانه را دارد.

علائم-دررفتگی-شانه-و-درمان-آن

کدام گروه سنی بیشتر در معرض دررفتگی شانه هستند؟

در سنین نوجوانی که افراد تمایل بیشتری به انجام فعالیت های جسمی دارند، بیشتر دچار درفتگی شانه می شوند.

عوارض در رفتگی شانه چیست؟

• پاره شدن عضلات، تاندون، رباط
  • آسیب به عصب یا رگ های خونی در مفصل شانه و اطراف آن
  • ناپایداری شانه

مراقبت های بعد از جراحی شانه

زمانی که یک بار تجربه درفتگی شانه داشته اید و یا جراحی شانه انجام داده اید، باید تحت نظارت پزشک و جراح شانه به تمرینات قدرتی و یا فعالیت های ورزشی بپردازید .

بهترین جراح شانه چگونه شانه در رفته را تشخیص می دهد؟

• زمانی که به علت علائم و یا آسیب ، به جراح شانه مراجعه می کنید، هر دوشانه معاینه می شود بدین صورت شانه آسیب دیده شناسایی می شود.
  • پزشک میزان تورم، تغییر شکل، ساییدگی، کبدی،درد، حساسیت ، حرکات محدود و.. را بررسی می کند.
  • سپس دکتر ارتوپد ناحیه ی اطراف شانه را فشار داده تا میزان آسیب دیدگی و درد را ملاحظه کند.
  • سپس برای بررسی قدرت عضلانی، مچ دست و دیگر اندام های اطراف شانه بررسی می شود.
  • سپس برای تشخیص دقیق تر، تصویر برداری از شانه انجام می شود.
  • در نهایت با توجه به میزان گسترش دررفتگی، شکستگی و مشکلات شانه ، روش درمانی مناسب برگزیده می شود.

1 × پنج =