بهترین جراح زانو در تهران

یکی از رایج ترین مشکلات زانو، آرتروز زانو می باشد که روزانه افراد زیادی به دنبال کاهش درد زانو و درمان آرتروز زانو هستند، که در ادامه مطلب سایت دکتر محمدرضا مقیمی علل آرتروز زانو و روش های درمانی برای درمان درد زانو بیان خواهد شد، درد های زانو از جمله درد های سرسام آور است که باید هر چه سریعتر درمان انجام شود تا مشکلات گسترش نیافته و درمان سریعا انجام شود.

آرتروز زانو چیست؟

با افزایش سن و پیر شدن افراد، غضروف های پا دچار سائیدگی و فرسودگی می شوند غضروف های زانو که بین ران و ساق پا قرار دارند هم شامل فرسودگی می شوند که به آن آرتروز می گویند. یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به زانو سائیدگی مفصل زانو است. آرتروز زانو معمولا از سن 50 سالگی به بالا ایجاد می شود. اما شرایطی مانند ژنتیک، شکستگی اندام های تحتانی و فشار زیاد به زانو می تواند شرایط را برای ابتلا به این بیماری تسریع کند.

علت های آرتروز زانو

بالا رفتن سن و پیری

کهولت و افزایش سن یکی از عامل های ایجاد زانو درد و آرتروز می باشد.

فشار زیاد به مفصل زانو و همچنین ضربه های شدید از دیگر عوامل موثر در ابتلا به آرتروز است.

درمان زانوی ضربدری در کودکان

آسیب به منیسک و پارگی کامل رباط ACL می تواند زمینه ساز ابتلای زودرس به آرتروز باشد. دو زانو و چهارزانو نشستن، کوهنوردی غیر اصولی و بالا رفتن زیاد از پله ها منجر به این آسیب می شود.

اضافه وزن یکی دیگر از عوامل ابتلا به آرتروز می باشد. طبق آمار با هر کیلو اضافه وزن فشار وارد شده به زانوها حدود 4 برابر افزایش پیدا می کند و در روی پله ها این فشار به 16 برابر می رسد.

بهترین-جراح-زانو-در-تهران

روش های درمانی آرتروز بدون جراحی

فیزیوتراپی: یکی از درمان های مناسب فیزیوتراپی می باشد که باعث کاهش درد، کاهش تورم زانو و بهبود حرکت زانو می شود.

طب سوزنی: می تواند در آرتروز زانو مفید باشد.

استفاده از کفی های مناسب کفش: مفاصل معمولا به هم ارتباط دارند مفصل زانو به کمر، مچ پا و کف پا ارتباط دارد و اگر هر کدام از این مفاصل مشکلی داشته باشند می توانند باعث ایجاد اختلال در حرکت و در کارکرد مفاصل کناری خودشان شوند و بیمار باید بررسی شود که اگر مشکلی در ناحیه کف پا و یا حتی در ستون فقرات دارد تحت درمان قرار گیرد.

داروها: می تواند به صورت خوارکی باشد، حتی یه مسکن ساده می تواند باعث کاهش درد شود. ولی اگر درد  با تورم همراه باشد باید از داروهای ضد التهاب استفاده شود البته باید با تجویز پزشک باشد زیرا داروها ممکن است عوارض داشته باشند. داروهای دیگر به صورت پمادها و ژل ها می باشند که می توانند باعث کاهش درد و تورم شوند. بعضی اوقات ممکن است برای کاهش درد و تورم نیاز به تزریق دارو در داخل مفصل باشد.

آیا می دانید بهترین متخصص ارتوپد در تهران کیست؟

آب درمانی:

در این نوع از درمان با توجه به نوع درد از روش ها و دماهای مختلف استفاده می شود.

تعویض مفصل زانو نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

روش های درمانی آرتروز با جراحی

آرتروسکوپی: این عمل یک عمل کوچک و جزیی است که به صورت سرپایی انجام می شود و یک دوربین متصل به نمایشگر تصویری از راه برش کوچکی وارد بدن می شود، غضروف آسیب دیده تراشیده می شود و زائده های استخوانی برداشته و بیرون آورده می شوند.

تعویض مفصل زانو:

این عمل بسیار مهم و دشوار است و آخرین راهکار درمانی در آرتروز های شدید و وخیم انجام می شود و توجه داشته باشید تعویض مفصل زانو را نزد یکی از بهترین جراح تعویض مفصل زانو انجام دهید.

پیوند غضروف:

این نوع از درمان برای بیماران مبتلا به آرتروز عملی نیست. در پیوند غضروف، قسمت کوچکی از غضروف زانو که کمترین فشار وزن را تحمل می کند از بدن خارج شده و خارج از بدن رشد داده می شود و دوباره برای ترمیم آسیب های جزئی درون بدن قرار می گیرد.