بهترین جراح دیسک کمر با لیزر

بهترین جراح دیسک کمر با لیزر

اینکه از مرکز درمانی بدون کمترین عارضه و تنها بایک باندکوچک روی کمر خارج شوید، جذاب به نظر می رسد؟ این یک روش درمانی سریع و کارآمد برای  افرادی است که مبتلا به کمردرد مزمن هستند.در ادامه مطلب نحوه جراحی دیسک کمر و فیلم آن توسط دکتر محمدرضا مقیمی و همینطور علائم دیسک کمر حاد، مضمن و..بیان خواهد شد.

اما روش جراحی دیسک کمر با لیز برای هر نوع کمردردی موثر است؟ جراحی دیسک کمر با لیزر یک معجزه ی درمانی است؟

فیلم صحبت های بیمار بعد از عمل دیسک کمر

یکی از محبوترین و کم عارضه ترین راه ها برای درمان دیسک کمر، لیزر است در این روش هیچ گونه بخیه و برشی انجام نشده و دیسک کمر به خوبی درمان می شود.

دیسک کمرچیست؟

دیسک کمر عبارت است از، بیرون زدگی دیسک کمر که باعث می شود به نخاع و ریشه های عصبی فشار وارد شود و این موارد منجربه درد در کمر و انتشار آن به پا شود. اما به یاد داشته باشید که برای درمان دیسک کمر به بهترین جراح دیسک کمر مراجعه کنید تا بدون عوارض،درمان دیسک کمر انجام شود.

ارتباط دیسک کمر با کار سنگین

دیسک کمر ارتباط نزدیکی با کار سنگین و وزن سنگین و بلند کردن وزن سنگین بدون آمادگی و ناگهانی دارد.

علائم دیسک کمر پشرفته :

از مهم ترین علائم دیسک کمر پیشرفته، بی حسی و ضعف حرکتی درپاها می باشد که بسیار ناراحت کننده است.( نحوه تشخیص دیسک کمر)

برای درمان دیسک کمر معمولا درمان های غیر جراحی انجام می شود، اما در موارد پیشرفته و طبق تشخیص پزشک ،ممکن است نیاز به جراحی دیسک کمر و یا جراحی دیسک کمر با لیزر باشد.

بهترین-دکتر-عمل-دیسک-کمر-با-لیزر

بسیاری از افراد سوال می کنند درمان دیسک کمر چگونه انجام می شود؟

این نوع سوالات بسیار کلی است و بنابراین قبل از پاسخ به این سوال ابتدا باید درباره انواع دیسک کمر و نوع درمانی دیسک کمر اطلاعاتی بدست اوریم که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

درمان دیسک کمر

دیسک کمر به دو گروه حاد و ممضمن تقسیم می شود.

دیسک کمر حاد چیست؟

دیسک کمر حاد زمانی است که شخص قبلا سابقه کمر درد نداشته است و به صورت ناگهانی و به دنبال بلند کردن جسم سنگین دچار کمردرد و انتشار درد در پاها می شود.

علائم دیسک کمر حاد

• درد ممکن است به صورتی شود که منجربه بی حسی، گزگز و مورمور شدن و علائم حرکتی در پاها گردد.
  • درد در ناحیه ی کمر
  • کم شدن قدرت در عضلات پا

دیسک کمر مزمن چیست؟

هنگامی که شخص چندین سال است که دچار کمر درد است و همینطور  ام آر آی داشته و چندین مرحله از دیسک کمر را ممکن است پشت سر گذشته باشد و دچار تنگی نخاع شده است.

علائم دیسک کمر مزمن

• دچار درد در کمر، پشت پا و ممکن است درد تا مچ و کف پا گسترش یباد.
  • در شب احساس ضعف کرده و بی قرار باشد.

درمان دیسک کمر مضمن

درمان دیسک کمر مضمن بر اساس شدت و علائم متفاوت است.

اگر درد و علائم به صورتی باشد که زندگی را مختل کند وباعث ایجاد محدودیت درفعالیت های روزانه شود، برای درمان نیاز به جراحی است.

اما زمانی که درد قابل تحمل باشد، درمان دارویی و یا فیزیوترای پیشنهاد می گردد.

جراحی اورژانسی دیسک کمر

• درد شدید کمر
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • درد شدید در پا

علائمی که نیاز به جراحی دیسک کمر نیست

زمانی که فرد دچاردرد کمر، درد در پا و بی حسی در پا است اما دچار علائم حرکتی و بی اختیاری ادرار نیست، در این مواقع ابتدا استراحت،ورزش، فیزیوتراپی و دارو تجویز خواهد شد.

سپس با انجام ام آر آی و دیگر روش های تشخیصی، شدت و میزان پارگی دیسک کمر مشخص شده و دوباره راه های درمانی دیگری انتخاب و انجام خواهد شد.

انواع جراحی دیسک

جراحی سنتی و باز دیسک کمر:

در این جراحی،جراح برش هایی را ایجاد می کند تا بتواند روی ستون فقرات تسلط داشته و کار کند.

جراحی دیسک کمر با حداقل تهاجم :

جراح در این روش برش های کوچکتری را نسبت به روش جراحی باز دیسک کمر ایجاد می کند. در این روش درد و زمان ریکاوری پس از عمل کمتر است.

جراحی دیسک کمر با لیزر:

لیزر برای درمان دیسک کمر در شرایط خاص کاربرد دارد.  در این روش جراح می تواند تومورهای نخاع، استخوان وبافت را ازاطراف اعصاب جدا کند ، بنابراین جراح با ازبین بردن قسمت هایی از بافت نرم، فشار را از اعصاب کم می کند.

بهترین-روش-درمان-دیسک-کمر

فیزیوتراپی برای درمان دیسک کمر

انجام تمرینات خاص  فیزوتراپی تحت نظارت پزشک می تواند به انعطاف پذیری و جلوگیری از مشکلات در آینده بسیار کمک کننده است.

کمپرس گرم یا سرد برای درمان کمر درد

کمپرس گرم و سرد کمک شایانی به کاهش درد کمر می کند، اما زمانی که بیمار احتیاج به جراحی دیسک کمر پیدا می کند،زمانی است که این روش ها برای وی اثری نداشته و یا اثری زودگذر داشته است.

تاثیر ورزش بر دیسک کمر

اگر عضلات ناحیه شکم و کمر قوی شوند، کجی وانحراف ستون فقرات اصلاح شده و فشار از روی دیسک برداشته می شود و به دنبال آن،علائم کم می شود.

اما به طور کلی استفاده ازکمربندهای مخصوص در موارد حاد نیز توصیه می شود.

تشخیص برای درمان دیسک کمر نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

درمان قطعی دیسک کمر

به طور کلی در تمام دیسک های مضمن،  یکی ازاصلی ترین ارکان درمان ، ورزش است که باعث تقویت عضلات می شود.

عمل دیسک کمر با لیزر

یکی از شایع ترین و کارآمد ترین راه های درمان دیسک کمر، لیز است

مواقعی که تمامی درمان های غیر جراحی انجام شده است و همچنان درد کمر کاهش نیافته است، درمان جراحی دیسک کمر یا بدون جراحی و بااستفاده از لیزر پیشنهاد خواهد شد.

نحوه عمل دیسک کمر با لیزر

• بیمار بیدار است و درد خاصی احساس نمی کند و با استفاده از لیزر، هسته دیسک خارج شده و در حین درمان، بیمار احساس راحتی می کند.
  • در درمان دیسک کمر با لیزر، هسته دیسک تخلیه می شود و بیمار احساس سبکی در پا و کمر کرده و این مورد نشان دهنده آن است که فشار برداشته می شود.
  •  این عمل بدون برش و بخیه به راحتی انجام می شود.
  • جراحی دیسک کمر با لیزر با جراحی های سنتی و جراحی کمر به صورت عادی متفاوت بوده و با حداقل تهاجم است. بنابراین بسیاری از افراد این جراحی را به دیگر جراحی های دیسک کمر ترجیح می دهند.

تمایز جراحی دیسک کمر با لیزر نسبت به سایر روش ها

بنابراین حسن جراحی دیسک کمر با لیزر آن است که کمتر تهاجمی بوده و به صورت سرپایی با بی حسی موضعی قابل انجام است و دوره ریکاوری بعد از عمل بسیار کوتاه است.

فیلم صحبت های دکتر مقیمی درباره درمان دیسک کمر

آیا جراحی دیسک کمر با لیزر عوارض دارد؟

در این قسمت به اهمیت یک جراح خوب برای دیسک کمر پی خواهیم برد زیرا زمانی که دیسک کمر خود را نزد بهترین جراح دیسک کمر انجام دهید، مسلما بدون هرگونه عارضه ای درد کمر و مشکلات دیسک کمر به خوبی رفع خواهد شد، اما اگر نزد فرد حاذق جراحی دیسک کمر با لیزر را انجام دهید و همینطور طبق توصیه های پزشک مراقبت های لازم بعد از جراحی را انجام ندهید، ممکن است عوارضی که در زیر به آن ها اشاره شده است را مبتلا شوید.

• یکی از مهم ترین عوارض احتمالی برای جراحی دیسک کمر با لیزر، آسیب به بافت اطراف به علت آن که در این روش ممکن است گرمای لیزر به اعصاب،استخوان و غضروف اطراف آسیب وارد کند.
  • یکی دیگر از عوارضی احتمالی که برای جراحی دیسک کمر با لیزر ممکن است ایجاد شود، عفونت است. در صورتی که بیمار بهداشت ، مصرف داروهای توصیه شده مانند آنتی بیوتیک و.. را رعایت نکند احتمال دارد به عفونت دچار شود.

مدت زمان استراحت بعد از عمل دیسک کمر چه قدر است؟

زمان ریکاوری می تواند با توجه به شرایط و روشی که جراحی دیسک کمر انجام شده است، متفاوت باشد. اما در جراحی دیسک کمر با لیزر نسبت به سایر روش ها سریعتر به فعالیت های عادی خود بازمی گردید، در حالی که ممکن است روش های دیگر زمان بیشتری نیاز داشته باشند برای ریکاوری.

آیا بعد از جراحی دیسک کمر باید در بیمارستان بستری شویم؟

انجام جراحی کمر به روش سنتی نیاز است چندین روز پس از عمل در بیمارستان بستری شوند. به صورتی که توصیه می شود افرادی که تحت درمان دیسک کمر به روش جراحی و سنتی هستند باید انتظارداشته باشند حداقل به مدت ۸ تا۱۲ هفته استراحت کنند.

اما در مقابل افرادی که جراحی دیسک کمر را با لیزر انجام می دهند، در صورتی که همه چیز عادی پیش برود و مشکلی نباشد همان روز از بیمارستان مرخص شوند. اما در هر صورت چندین هفته بیمار احتیاج به استراحت و مراقبت دارد.

مراقبت های بعد از جراحی دیسک کمر با لیزر

شایع ترین علت طولانی شدن زمان بهبودی پس از عمل دیسک کمر آن است که مدتی نمی توانید حتی حرکت های عادی روزانه را انجام دهید، اما با رعایت توصیه های می توان عوارض و دوره نقاهت بعد از جراحی را به حداقل رسانید.

• دوره کامل آنتی بیوتیک تجویز شده را به صورت کامل مصرف کنید.
  • درصورت تجویز داروهای ضدالتهابی، حتما آن هارا مصرف کنید.
  • دوره کامل فیزیوتراپی را در صورت لزوم، به صورت مرتب وکامل انجام دهید.
  • تمرینات ساده وخانگی مانند پیاده روی را آنطور که جراح دیسک کمر توصیه کرده انجام دهید.
  • بیش ازحد ننشینید ویا در یک حالت قرار نگیرید.
  • بیش از اندازه استراحت نیز آسیب زا است، بنابراین به اندازه ای که پزشک توصیه کرده استراحت کنید و سپس به مرور با کنترل و مراقبت به فعالیت های عادی خود بازگردید.

نتیجه:

امروزه با روش هایی مانند لیزر و همینطور به کارگیری بی حسی موضعی، درمان کمر درد های طاقت فرسا و دیگر مشکلات، دیگر غیر ممکن نیست و می توان بهترین نتایج را از درمان درد کمر پس از جراحی دیسک کمر با لیزر انجام داد.

بیست + پنج =