آرتروسکوپی لگن

آرتروسکوپی از جراحی های کم تهاجمی محسوب می شود، به صورتی که آرتروسکوپ به داخل مفصل رفته و ترمیم قسمت های آسیب ها انجام خواهد شد. از بهترین ابزار هابرای درمان مسائل و مشکلات در مفاصل لگن، آرتروسکوپی لگن می باشد.در ادامه مطلب سایت دکتر محمدرضامقیمی، نکات مهمی برای جراحی آرتروسکوپی لگن و مراقبت ها و آمادگی های قبل و بعد از آن بیان می شود.

زمانی که به علل گوناگون در مفاصل و یا درد های طاقت فرسا، به دکتر ارتوپد مراجعه می کنید، روش های گوناگونی برای درمان مشکلات با توجه به منشا مشکلات ارائه خواهد شد.در صورتی که این روش های درمانی رایج مانند: فیزیوتراپی، ورزش های مخصوص، دارو های خوراکی و مسکن و..جواب ندهد، یکی از رایج ترین و کاربردی ترین روش هاکه آرتروسکوپی لگن است، ارائه خواهد شد.

آرتروسکوپ لگن

دستگاه آرتروسکوپ از یک عدسی، منبع نور و دوربین ساخته شده است ، زمانی که دستگاه آرتروسکوپی داخل مفصل قرار دارد، تصاویری را بر صفحه ی نمایش بزرگتر ارسال می کند، بدین ترتیب آسیب ها توسط جراح ارتوپد شناسایی شده و ترمیم انجام خواهد شد.

کاربرد آرتروسکوپی لگن چیست؟

• با استفاده از آرتروسکوپی می توان بافت های آسیب دیده را از روی مفاصل لگن برداشت.
  • می توان با استفاده از آرتروسکوپی، درمان اولیه آرتروز را انجام داد.
  • ممکن است تکه هایی از غضروف و یا استخوان بشکند و یا جدا شود ، و این تکه ها درون مفصل باشند و درهنگام حرکت موجب قفل شدن مفصل و درد شود، بدین صورت با آرتروسکوپی می توان این مشکل را برطرف کرد.
  • زمانی که قسمت بیرونی مفصل ران دچار التهاب می شود، می توان با آرتروسکوپی این التهاب را برطرف نمود.
  • برای بسیاری از افراد پیش آمده که در حین راه رفتن و حرکت، صداهایی را می شنوند و یا احساس درد می کنند، این مشکل و نشانه ها ممکن است به علل خاصی ایجاد شده باشد که یکی از آن ها درگیرشدن بافت های نرم با تاندون است که با آرتروسکوپی می توان این مسائل را بهبود داد.
  • بیمار اگر در حین حرکت احساس درد کند ، ممکن است به علت گیرافتادگی مفصل لگن باشد، به وسیله ی آرتروسکوپی می توان به ترمیم لابروم و یا دیگر مشکلات در استخوان ران و لگن پرداخت.
  • خارهای استخوانی که باعث درد در مفصل ران می وشد را می توان با آرتروسکوپ درمان نمود.
  • و…
مشکلات در لگن  و عوارض ناشی از آن ، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

آمادگی  قبل از جراحی آرتروسکوپی لگن

اگر دارویی را مصرف می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید تا در صورت وجود تداخل دارو قطع شود.

از مصرف الکل و دخانیات، چند هفته قبل از عمل آرتروسکوپی لگن، باید پرهیز شود.

مراقبت های بعد از جراحی آرتروسکوپی لگن

اگر جراح ارتوپد، دارویی تجویز کرد، حتما طبق توصیه ی پزشک، داروها باید مصرف شود.

توصیه می شود بعد از جراحی، از بلند کردن اجسام سنگین و یا فعالیت های شدید بپرهیزید.

اغلب بعد از جراحی های ارتوپدی، فیزیوتراپی باید انجام شود.

هزینه آرتروسکوپی لگن

به طور کلی برای تعیین هزینه ی یک جراحی ، عوامل گوناگونی دخیل است، بدین ترتیب با توجه به آن که چه روش های تشخیصی قبل از آرتروسکوپی لگن انجام شده و میزان گسترش مشکل و طول عمل آرتروسکوپی و در آخر جراح ارتوپد و محل انجام جراحی، هزینه ی آرتروسکوپی لگن می تواند متفاوت باشد.