آرتروسکوپی شانه

آرتروسکوپی چیست؟

جراحان برای تشخیص و بررسی مشکلاتی که درون مفصل است از روشی استفاده می کنند که به ان آرتروسکوپی می گویند.

چه زمانی آرتروسکوپی شانه انجام می شود؟

زمانی که با درد  و مشکلات در ناحیه ی شانه به دکتر ارتوپد مراجعه می کنید،  ابتدا راه های درمانی بدون جراحی مانند دارو برای تسکین ویافیزیوتراپی توصیه می شود، اما در صورتی که این روش ها موثر نباشد ممکن است جراح ارتوپد، آرتروسکوپی شانه را پیشنهاد دهد.

مزایای آرتروسکوپی شانه چیست؟

با استفاده از آرتروسکوپی شانه بسیاری ا از مشکلات در ناحیه ی شانه ومفصل آن برطرف خواهد شد، از جمله : مشکلات در بافت های نرم اطراف شانه، تاندون ها،غضروف های مفصلی و..

علت-درد-شانه

مراقبت های بعد از آرتروسکوپی شانه

به طور کل دوره نقاهت آرتروسکوپی شانه نسبت به دیگر جراحی های شانه بسیار کمتر است، اما چندین هفته تا بهبودی کامل طول خواهد کشید.

• توصیه می شود محل جراحی را خشک نگه دارید و در صورت تجویز پزشک از پماد مخصوص استفاده کنید.
  • محل برش را مالش ندهید و فشار وارد نکنید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید.
  • از انجام فعالیت های شدید پرهیز کنید.
مشکلات در شانه و عوارض ناشی از آن ، نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر محمدرضا مقیمی ،متخصص ارتوپدی و جراح ارتوپد این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

سیزده − 11 =